تهران، خیابان طالقانی، بعد از خیابان بهار ، کوچه ی وزین ، پلاک 5 ، طبقه اول،واحد 2
02177670238

پرشر سوئیچ گاز DG

اطلاعات بیشتر

نام پرشر سوئیچ

پرشر سوئیچ گاز DG

مدل پرشر سوئیچ

DG

برند پرشر سوئیچ

KROMSCHRÖDER

نوع پرشر سوئیچ

فشار قوی

دامنه عملکرد

0.4 to 500 mbar

واحد اندازه گیری

mbar

خروجی ولتاژ (ولت)

24 – 250 V

رنج دمائی (°C)

-40 ... +60 °C

حداکثر فشار اسمی

500 mbar

کانکشن (اینچ)

½" NPT

درجه حفاظت

IP 54 or IP 65

ولتاژ ( ولت )

5 – 250 V

میزان جریان ( آمپر )

0.01 – 5 A

فاز

تک فاز

فرکانس ( هرتز )

50

دمای کارکرد (سانتی گراد)

-20 to +40 °C

کشور سازنده

آلمان

پرشر سوئیچ گاز دیافراگمی با میکرو سوئیچ (بدون سیلیکون) برای نظارت بر فشار گاز در تاسیسات صنعتی ، برای گاز و هوا ، همچنین مناسب برای متان تولید زیست محیطی , یه همراه فلکه دستی برای تنظیم نقطه تغییر ، مناسب برای استفاده به عنوان سوئیچ فشار با طراحی ویژه , از نوع EC تست شده و تایید شده جهت دستور های لوازم گاز (90/396 / EEC) ، دستور های کم ولتاژ (2006/95 / EC) و دستور های تجهیزات فشار (97/23 / EC) , مطابق با EN 1854 می باشد . محدوده سوئیچینگ : 0.4 تا 500 mbar , DG..B برای فشار مثبت , DG..U برای فشار مثبت ، فشار منفی و اختلاف فشار ، DG..H با افزایش فشار روبرو می شود , DG..N با کاهش فشار روبرو می شود , DG..I برای فشار گاز منفی , اتصال برق : ترمینال های با گلند کابل M16x1.5 یا پلاگین استاندارد با سوکت می باشد . مدل های زیر موجود می باشد : - سوئیچ فشار با کانتکت پوشش طلا برای ولتاژ های <24 V , - سوئیچ فشار به همراه چراغ پایلوت , - سوئیچ فشار DG..BS با دیافراگم برای اکسیژن و آمونیاک ( نه برای گاز سوخت ) , - سوئیچ فشار با تنظیم خارجی .

پرشر سوئیچ

شاید صنعتگری باشید که بارها با پمپ‌های باد برخورد داشته‌اید و یا شاید یک فرد غیر فنی که مثلاً‌ برای تنظیم باد خودروی خود به یک مغازه‌ی آپاراتی مراجعه کردید و در آنجا متوجه قطع و وصل شدن پمپ باد شده باشید درواقع این پمپ‌ها ساده‌ترین مثال برای درک مفهوم پرشرسوئیچ هستند. برای این‌گونه پمپ‌ها یک مقدار حداکثری و یک مقدار حداقلی تعریف می‌شود. یعنی فشار در داخل مخزن از یک مقدار مشخص نباید بیشتر باشد، زیرا می‌تواند خطر انفجار منبع را افزایش دهد و یا به‌وسیله ای که به آن متصل است آسیب برساند. از طرفی مقدار فشار از یک مقدار مشخص نباید کمتر باشد زیرا دیگر برای آن وسیله‌ای که به آن متصل است، کار آیی ندارد. ازاین‌رو پمپ به‌گونه‌ای تنظیم می‌شود که وقتی فشار داخل منبع به کمتر از مقدار حداقلی رسید، پمپ Start می‌کند و تا زمانی به کار خود ادامه می‌دهد که به مقدار حداکثری نرسیده باشد. عمل قطع و وصل شدن (Stop/Start) پمپ باد، توسط یک سوئیچ فشاری انجام می‌شود که با قرار گرفتن در مسیر یک مدار الکتریکی، در فشارهای خواسته‌شده، مدار را قطع و یا وصل می‌کند. این سوئیچ فشاری، پرشر سوئیچ نامیده می‌شود. پرشر سوئیچ برای انتقال فرمان به کنتاکت از مکانیزم های متفاوتی بهره می‌برد که بر اساس آن‌هم نام‌گذاری می‌شود. مثلاً پرشر سوئیچ دیافراگمی، کپسولی، بیلوزدار، بردونی، پیستونی و . . .

در تمامی موارد ذکرشده قطعه‌ای که مکانیزم عمل بر پایه‌ی آن بنیاد نهاده شده است، حرکت کرده، فشرده می‌شود و یا جابجا می‌شود که به‌تبع آن کنتاکت قطع و یا وصل می‌شود. پرشرهای سوئیچ بر اساس اینکه در چه جایی استفاده می‌شوند، انواع مختلفی دارند:

پرشر سوئیچ هوا : این نوع پرشر سوئیچ به نسبت ساختار ساده‌ای دارد و بیشتر در پمپ‌ها و کمپرسورهای باد و یا سیستم‌های پنوماتیک کاربرد دارند.

پرشر سوئیچ آب: از این نوع پرشرسوئیچ هم معمولاً در پمپ‌های آب، کف کش ها و شناورها و در کل در سیستم‌های آب‌رسانی استفاده می‌شود که درمجموع ساختار نسبتاً ساده‌ای دارند.

پرشر سوئیچ بخار: این نوع از پرشرسوئیچ ها که معمولاً در بویلرها ویا سیستم‌هایی که فشار بخار بالایی را تحمل می‌کنند، متصل هستند، مقاومت بالائی در برابر رطوبت و گرما دارند.


@val3


پرشر سوئیچ گاز

شبکه‌های توزیع گاز ازجمله شبکه‌های بسیار حساس و دقیقی می‌باشند که کوچک‌ترین تغییر فشار در مخازن آن‌ها از حساسیت‌های بالائی برخوردار است. از طرفی گاز شهری امروزه در منزل هر ایرانی جایگاه ویژه‌ای پیداکرده است، به‌طوری‌که بسیاری از مردم دیگر نمی‌توانند با حذف این خدمت از منازل و محل کارشان کنار بیایند. اما جابجایی و استفاده از گاز توسط وسایل خانگی و صنعتی خطراتی را هم به دنبال دارد، به‌طوری‌که نشتی و یا تغییر فشارهای ناگهانی می‌تواند، انفجاراتی را به دنبال داشته باشد.

فشارهای گازی که معمولاً در مصارف خانگی و شبکه‌های جابجایی با آن سروکار داریم، چندان زیاد نیست به‌طوری‌که در مصارف خانگی این مقدار به زیر یک‌بار می‌رسد، ازاین‌رو اغلب پرشر سوئیچ گازهای خانگی، برای استفاده در فشار زیر یک‌بار و یا برحسب میلی بار تنظیم‌شده‌اند. این دستگاه جزء وسایل بسیار حساس است، به‌طوری‌که حتی سازنده‌های آن، سازنده‌هایی هستند که به‌صورت تخصصی درزمینه‌ی ساخت وسایل گازسوز فعالیت دارند، و در ساخت وسایل و تجهیزات مخصوصاً پرشر سوئیچ گاز از استاندارد بالایی برخوردارند. در ساخت پرشر سوئیچ گاز دقت بسیاری می‌شود تا مکانیزم عمل به‌گونه‌ای باشد که به‌هیچ‌عنوان در قطعات الکترونیکی آن جرقه ایجاد نشود و یا گرم نشود. درزمینه ی ساخت پرشر سوئیچ گاز شرکت‌های آلمانی از شهرت و سابقه‌ی بیشتری برخوردارند به‌طوری‌که دو شرکت قدیمی و نام‌آور در این زمینه یعنی دانگز و کروم شولدر(Dungs & Kromcholder) هردو آلمانی هستند و بازار تولید بخش اعظمی از پرشر سوئیچ گاز در دنیا را در دست دارند.

در یک شبکه توزیع گاز تغییرات فشار اجتناب‌ناپذیر است زیرا با توجه به یک حجم مشخص از گاز با کاهش یا افزایش مصرف‌کننده‌ها، فشار در شبکه دچار افت شده و یا افزایش می‌یابد. این شبکه‌ی توزیع اگر شبکه‌ی توزیع شهری در نظر گرفته شود، هریک از منازل و یا واحدهای صنعتی در آن شهر، مصرف‌کننده خواهند بود و اگر شبکه توزیع، یک‌خانه‌ی مسکونی و یا یک واحد صنعتی در نظر گرفته شود، هریک از وسایل گازسوز مانند بخاری گازسوز، پکیج، شوفاژخانه و یا دستگاه صنعتی گازسوز و . . . به‌عنوان مصرف‌کننده تلقی می‌شوند. درهرحال با ایجاد هر تغییر در فشار گاز، دیافراگم پرشر سوئیچ گاز که به‌طور مستقیم با گاز درحرکت درون پرشر سوئیچ گاز، در ارتباط است، متأثر شده و این تغییر حالت دیافراگم، سبب جمع و یا باز شدن فنر متصل به دیافراگم در پرشر سوئیچ گاز می‌شود. این تغییر حالت فنر به‌صورت مکانیکی به کنتاکت پرشر سوئیچ گاز منتقل‌شده و سیستم قطع و یا وصل می‌شود. جنس دیافراگم بر اساس محدوده فشار اعمال‌شده بر آن متفاوت بوده و می‌تواند پلاستیکی، لاستیکی و یا فلزی و . . . باشد. فنر قرارگرفته بر روی دیافراگم هم معمولاً به یک پیچ ریگلاژ متصل است. باز کردن و یا بستن پیچ به‌منزله‌ی فشردن یا باز کردن فنر است که با این کار میزان نیروی لازم برای تغییر حالت دادن فنر تغییر می‌کند و درواقع این پیچ وسیله‌ای برای کالیبره کردن پرشر سوئیچ گاز است. بدین معنی که میزان فشار گاز برای ایجاد واکنش در دیافراگم و به‌تبع آن فنر و کنتاکت به‌وسیله‌ی این پیچ تعریف می‌شود. کنتاکت هم در پرشر سوئیچ گاز از اهمیت بالائی برخوردار است، زیرا در انتخاب کنتاکت باید توجه کرد که به‌هیچ‌عنوان در مجموعه‌ی پرشر سوئیچ گاز جرقه ایجاد نشود و یا گرم نشود که با توجه به گاز عبوری از آن احتمال انفجار در آن افزایش می‌یابد.

@val3

محصولات مرتبط

سوئیچ فشار گاز , هوا و مایعات

سوئیچ فشار گاز و هوا

سوئیچ فشار کنترل چند منظوره گاز

سوئیچ فشار گاز و هوا

فرم ثبت نظر

Copyright © 2018 www.sta-trd.com All rights reserved